maandag 10 oktober 2011

Blote kont

Afgelopen vrijdag was een hoogtijdag. Tenminste voor sommigen.
Ik werk al een tijd voor een franse organisatie die allerlei telecom prullaria verkoopt en die wij als immer bellende en internettende gebruikers niet eens zien. Het zit weggewerkt in serverparken, zendmasten en andere elektronische rimram.
De PDG zou acte de présence geven. Wat de fransen een PDG noemen is in de rest van de engelstalige of engelstalig georiënteerde landen een CEO.
De allerhoogste baas van een onderneming dus; in "ons" geval een man met een visie en nog nederlander ook. Ik was al ruim van tevoren ingeseind over zijn komst; ik ben slechts een heel klein radertje in het grote geheel maar groot genoeg om dit bezoek piepend en knarsend tot stilstand te brengen als ik mijn deeltje niet goed doe.
Het deel dat op "need to know basis" over dit bezoek was ingelicht liep al vroeg op eieren, want stel je voor als er ook maar iets............
De nodige apparatuur werd gecheckt en dubbel gecheckt, het budget was ineens meer dan toereikend en de schoonmaak werd wederom door de ruimtes gestuurd om de laatste toch al onzichtbare stofjes weg te zuigen.
Ik ken de man echter uit een vroeger verleden: een amicaal heerschap die ondanks zijn drukke programma zijn onderdanen altijd vriendelijk te woord staat.
Hij kwam vandaag niet gechauffeurd maar gewoon in een taxi van een duits merk. Ik mocht de beste man even ontvangen en naar zijn plek begeleiden waar hij zijn visie kon orakelen.
Nadat het "orakel" zijn visie de wereld in had getoeterd was er even tijd een broodje in de schuif te douwen en vertrok hij weer, op weg naar een volgende afspraak.
De hele santenkraam werd afgebouwd en teruggezet en iedereen kon weer verder met zijn normale leven.
Ach, uiteindelijk zijn we tenslotte bijna allemaal loonslaven en veegt zelfs een PDG zijn blote kont niet af met een briefje van 10 euro.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage