maandag 3 oktober 2011

Nieuw of oud?

Dit is mijn eerste.
Niet mijn eerste kind of eerste keer op de fiets. Nee, de eerste blog die ik op het World Wide Web publiceer.
Ik ben nog van de generatie van de typmachine, van 's avonds op het journaal de indringende beelden van de oorlog in Vietnam zien en van de eerste computers.
De eerste waren nog in guldens en sloot je aan op je tv; een spelletje tennis was niet meer dan twee beweegbare streepjes en een vierkant balletje dat zich langzaam over het beeld van de ene naar andere kant verplaatste. Een ware revolutie destijds.
Ik denk dat in die beginjaren het virus zich in mij genesteld heeft. Ik ben in de loop der jaren redelijk in alle ontwikkelingen meegegaan. En zoals vele ouders, slepen zij hun kinderen wederom hier in  mee.
Maar op een gegeven ogenblik bereik je een punt waarin je niet meer mee wilt of kan in de vlucht der vooruitgang. Omdat je niet meer kan of simpelweg omdat je gewoon zeer bewust niet wilt.
De huidige ontwikkelingen laat ik daarom ook deels links liggen. Natuurlijk ook ik heb tegenwoordig een Android, want sommige info: daar kan je toch niet zonder??
Er zijn echter tegenwoordig een hoop gadgets en apps waar ik totaal niet in geloof of waar ik absoluut geen tijd aan wil besteden. Zoals de jeugd tegenwoordig kilometers wegloopt of fietst en niet kan zonder hierover elke centimeter te beschrijven op Twitter, maak ik mijn kilometers met de omgeving in mij opnemend.
Het zal mijn vrienden -of familiekring een zorg zijn wat ik op dat moment zie of te melden heb, vermoed ik.

Van een andere orde is deze blog: dit is voor mij een medium waar ik allerlei hersenspinsels kan lekken zonder ze op te dringen aan anderen.
Wil je ze niet lezen dan laat je ze gewoon links liggen; wil je ze lezen dan ben je welkom en wil je na het lezen reageren dan mag dat.
Verwacht echter niet standaard een antwoord want hetgeen hierboven voor jullie geldt, geldt natuurlijk des te meer voor mij!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage